Brugere

Boligforeninger

For dig som sidder i en bestyrelse i en boligforening eller som har en enkelt etageejendom. Der er mere end 18.000 boligforeninger i Danmark, som kan have stor gavn af en altid opdateret og tryg vedligeholdelsesplan for jeres fælles ejendom. På den måde kan I undgå uforudsete udgifter og hurtige lappeløsninger, der kan koste foreningen dyrt.

Med Plando er I sikret overblik over fremtidige renoveringsarbejder, og større indsigt i, hvordan I forbedrer jeres ejendoms energimærke og nedbringer bygningens CO2e-udledning.

Samtidig bliver Plando foreningens hukommelse, som samler relevant information og holder styr på både planlagte, igangværende og gennemførte renoveringsprojekter.

  • Vedligeholdelsesplanen er vigtig, når bestyrelsen skal planlægge foreningens fremtidige renoveringsopgaver og prioritere mellem store og vigtige projekter. Med en plan for ejendommens fremtid kan I undgå uforudsete udgifter og hurtige lappeløsninger, der kan koste dyrt.

    Vedligeholdelsesplanen er samtidig et godt redskab ved køb/salg af boliger, hvor indsigt i ejendommens tilstand og plan for vedligeholdelse kan være afgørende for en købsbeslutning.

    Vedligeholdelsesplanen benyttes også, hvis ejendommen skal valuarvurderes.

    Ud over tilstandsrapport og vedligeholdelsesplan, er det en god ide med et årligt brandeftersyn. Du kan med fordel få gennemgået og vurderet både tilstand og brandsikkerhed - og det kan Plando danne rammen for!

  • Det anbefales, at man som minimum gennemgår en ejendoms tilstand og opdaterer planen for vedligeholdelse hvert 3. - 5. år. Men hvis der løbende skal være 10-15 års perspektiv i planen, bør I foretage ajourføring lidt oftere.

    Med Plando bliver det nemmere at opdatere jeres plan, og I sparer både tid og penge ved ikke at skulle starte forfra hver gang.

  • Plando forvandler den traditionelle vedligeholdelsesplan til et dynamisk værktøj, som giver jer strategisk overblik og gør det lettere at samarbejde og dele viden med fx jeres administrator eller andre aktører, som I kan give adgang til jeres ejendom i Plando.

    Den digitale platform sørger for, at jeres ejendoms data og historik er sikret i skyen, så I undgår at den bliver væk i skuffen. Plando hjælper jer med at holde styr på både planlagte og gennemførte renoveringsprojekter, og sikrer at historikken for jeres ejendom bliver bevaret – også selvom kræfterne i jeres bestyrelse skiftes ud.

  • Nej, og på en måde ja. Plando trækker al den information, der er i Energimærket fra Energistyrelsens databaser, hvor vi bruger det til at give jer det bedste grundlag for jeres beslutninger. Plando giver jer på den måde indblik i, om de projekter, I planlægger og udfører, kan medføre en effekt på jeres energimærke.

    I kan ikke opdatere jeres energimærke direkte i Plando, men I får en indikation om, hvilket energimærke, I kan opnå, når I har gennemført jeres plan.

Udlejere

For dig, som ejer og/eller arbejder med flere ejendomme og derfor har behov for strategisk overblik og indsigt - ikke bare på én ejendom, men også på tværs af flere ejendomme.

Plando letter processen fra traditionel vedligeholdelsesplanlægning, og giver en helt ny indsigt i de langsigtede effekter af de beslutninger, du træffer.

Plando hjælper med at beregne de energibesparelsesmæssige konsekvenser ved de enkelte renoverings- og vedligeholdelsesprojekter.

Vores værktøj viser i realtid om et planlagt projekt giver en teoretisk besparelse på bygningens CO2e-udledning, eller om der sker en ændring af energimærke for ejendommen.

  • Plando giver dig overblik over vedligeholdelsesprojekter i jeres ejendomsportefølje og bedre indsigt i, hvordan I forbedrer jeres ejendommes energimærke og nedbringer jeres bygningers CO2e-udledning.

    Når du arbejder med vedligeholdelsesscenarier, kan du med det samme se de forventede effekter af de valgte projekter, og på den baggrund udarbejde en handleplan, som understøtter en værdiskabende udvikling for dine bygninger.

    Brug samtidig Plando som en hjælp til at overholde dokumentationskrav til ESG-rapportering samt finansieringsinstitutioners dokumentationskrav for udstedelse af grønne lån.

  • Plando rapporterer dynamisk – du kan med det samme se, om et planlagt projekt giver en besparelse på bygningens teoretiske CO2e-udledning, eller om der sker en ændring af energimærke for ejendommen.

  • Plando dokumenterer den enkelte ejendoms energimærke og teoretiske CO2e-udledning.

    Samtidig kan Plando beregne de energibesparelsesmæssige konsekvenser ved renoverings- og vedligeholdelsesprojekter og synliggøre den effekt, de måtte have på ejendommens og teoretiske CO2e-udledning energimærke.

    Du kan bl.a. anvende dokumentationen til at udarbejde et roadmap, hvor summen af forskellige projekters påvirkning på energi og CO2e kan vises over en 15 årig periode. Roadmap udføres på baggrund af planlagte projekter og teoretiske beregninger med CO2e og energi som styrende parametre og kan f.eks. bruges i forbindelse med udarbejdelse af bygningscertificeringer som DGNB, GRESB m.v.

    Når et renoverings- eller vedligeholdelsesprojekt er afsluttet, kan du registrere det som “gennemført” i Plando. De gennemførte projekter kan herefter anvendes som dokumentation for bl.a. ejendommens CO2e-rejse og udvikling i energimærke.

  • Sikkerheden af vores kunders data er af højeste prioritet. Plando er 100% cloudbaseret løsning, som hostes på servere placeret i EU. Alt server-relateret fysisk sikkerhed håndteres af Digital Ocean. Kryptering, hashing af passwords, sker gennem programmeringssproget Laravel. Alle filer, som uploades af brugerne, lagres på Amazon S3 der har styr på sikkerheden.

    Kildekoden ligger på github og scannes automatisk og løbende for sikkerhedshuller.

Teknikere

I en travl hverdag er der brug for effektive og effektfulde værktøjer. Det gælder ikke mindst for teknikere, der arbejder med bygninger i drift - herunder byggetekniske rådgivere og arkitekter - som skal kunne indsamle viden og registreringer på ejendomme og formidle komplekse budskaber på en let måde.

Plando gør det let at være tekniker – det er slut med tunge afrapporteringer på kontoret.

Vores platform tilbyder rådgivere et intuitivt og tidsbesparende værktøj til strategisk planlægning af bygningers vedligeholdelsesbehov og forbedringspotentiale.

  • Ja! Plando gør det nemt og hurtigt at udarbejde vedligeholdelsesplaner.

    Værktøjet er intuitivt og skræddersyet til at registrere og vurdere ejendomme, oprette anbefalinger og sammensætte forskellige scenarier for ejendomsejerne.

  • Fordi Plando er rettet mod digitale registreringer, letter vores værktøj processen fra traditionel vedligeholdelsesplanlægning, og sparer dig for op mod 50% af den tid, du normalt bruger på at udarbejde en rapport.

    Vores platform gør det bl.a. muligt at registrere og billedokumentere en ejendom på stedet via kamerafunktionen fra smartphone eller tablet.

    Du slipper for unødvendigt skrivebordsarbejde, og kan i stedet bruge tiden på at rådgive dine kunder.

  • Plando er koblingen mellem overblik på vedligeholdelsesplanen og samtidigt planlægningen af energibesparende tiltag.

    Med Plando får du som byggerådgiver en avanceret platform, der gør det let at få overblik over de ejendomme, du arbejder med.

    Værktøjet giver samtidig en helt ny indsigt i de langsigtede effekter af de vedligeholdelsesscenarier, du præsenterer for bygningsejeren - bl.a. ved at beregne og synliggøre de energibesparelsesmæssige konsekvenser af renoverings- og vedligeholdelsesprojekter. Du kan se, om et planlagt projekt giver en besparelse på bygningens teoretiske CO2e-udledning, eller om der sker en ændring af energimærke for ejendommen.

    Det er nemt at tilgå og skifte imellem de ejendomme, som du har udarbejdet vedligeholdelsesplaner for, og du kan hurtigt følge op på potentielle projekter, og dermed sikre en bedre pipeline for sager.

  • I en verden med kunstig intelligens og videnstunge brancher, tilbyder Plando et kvalitetsprodukt, som skaber balance mellem det, du som tekniker bidrager med af faglig viden og erfaringsmæssige vurderinger, og den data og automatisering, som en app kan understøtte dig med, for at drive ensartede leverancer i høj faglig kvalitet til dine kunder.

  • Vi prioriterer naturligvis sikkerheden for vores kunders data meget højt. Plando er en 100% cloudbaseret løsning, som hostes på servere placeret i EU. Alt serverrelateret fysisk sikkerhed håndteres af Digital Ocean. Kryptering, hashing af passwords sker gennem programmeringssproget Laravel. Alle filer, som uploades af Plandos brugere, lagres på Amazon S3, der er anerkendte for deres sikkerhedsniveau.

    Kildekoden ligger på github og scannes automatisk og løbende for sikkerhedshuller.